شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

دانش آموزان پایه نهم در صورتی که مایل به ورود به مدارس تیزهوشان باشند، ابتدا می‌بایست در آزمون ورودی مرتبط ثبت نام کنند. ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز تنها برای واجدین شرایط امکان پذیر است. در ادامه مهمترین شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم بیان شده است.

  • متقاضیان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم می‌بایست تابعیت ایرانی داشته باشند. برای اتباع غیر ایرانی نیز شرایط خاص دیگری وجود دارد که واجدین آن فرصت ثبت نام در این آزمون را خواهند داشت.
  • افرادی که در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ثبت نام می‌کنند، می‌بایست مشغول به تحصیل در پایه نهم باشند.
  • ضروری است که معدل کل داوطلب در نوبت دوم پایه هشتم حداقل 19 باشد.
  • ممکن است برخی از شهرها دارای بیش از یک مدرسه سمپاد یا تیزهوشان باشند. در این صورت متقاضیان مجاز هستند تا سه مدرسه را به ترتیب اولویت خود انتخاب کنند. در هر صورت داوطلب باید مدارس را بر اساس محل سکونت خود انتخاب کند.
  • حوزه‌ای که دانش آموز بعنوان محل آزمون انتخاب می‌کند، بایستی بر اساس محل سکونت او باشد.
  • دوقلوها یا چندقلوهای همجنس یا غیرهمجنس در یک وضعیت بخصوص می‌توانند در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. اگر یکی از همزادها در یکی از مدارس تیزهوشان پذیرفته شود، دیگری در صورت کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد نظر، بعنوان مازاد بر ظرفیت پذیرفته خواهد شد.
  • دانش آموزانی که دوره اول متوسطه خود را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده‌اند، نیاز به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم نخواهند داشت. این دانش آموزان در صورت کسب حداقل معدل 16 در خردادماه پایه نهم، می‌توانند دوره دوم متوسطه را نیز در این نوع مدارس تحصیل کنند.

منابع آزمون مدارس تیزهوشان

افرادی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل وارد مدارس سمپاد یا تیزهوشان شوند، می‌بایست با آمادگی کاملی در آزمون ورودی آن شرکت کنند. یکی از موارد مهم در این رابطه شناخت منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم است. آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم از دو دسته سؤالات استعداد تحصیلی و سؤالات استعداد تحلیلی تشکیل می‌شود.

سؤالات استعداد تحصیلی سؤالاتی هستند که با توجه به دروس تحصیلی طراحی می‌شوند. سؤالات استعداد تحلیلی نیز سؤالاتی هستند که با هدف سنجش هوش داوطلبان طراحی و ارائه می‌شوند. ناگفته نماند که تنها ملاک سنجش و پذیرش دانش آموز برای پایه نهم مدارس تیزهوشان همین آزمون ورودی است. بدین ترتیب افرادی که موفق شوند تا امتیازات بالاتری در آزمون ورودی کسب کنند، شانس ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم را خواهند داشت.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم هرسال از بهمن آغاز شده و تا اسفند ادامه می‌یابد. دانش آموزان متقاضی می‌توانند در طول این بازه زمانی به سایت مربوطه مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت ثبت نام مدارس سمپاد به آدرس azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد.

با مراجعه به سایت معرفی شده در بازه زمانی معین، دسترسی به فرم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم امکان پذیر خواهد بود. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق تکمیل گردد. در صورتی که خطایی در تکمیل فرم ثبت نام از جانب دانش آموز رخ دهد، مسئولیت آن با وی خواهد بود. وجود خطا در درج اطلاعات مهم از جمله معدل، پذیرش نهایی دانش آموز را لغو خواهد کرد. توصیه ما به داوطلبین این است پیش از انجام ثبت نام از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم مطلع گردید.

ناگفته نماند که ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم و همچنین ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، نیاز به پرداخت هزینه دارد. هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم برای همه متقاضیان یکسان است و در جهت برگزاری آزمون از آنان أخذ می‌شود. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام مدارس سمپاد انجام می‌گیرد.

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

5 الی 6 هفته پس از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، این آزمون در سراسر کشور برگزار می‌شود. تمامی ثبت نام کنندگان در یک روز و در یک ساعت مشخص می‌توانند در آزمون سمپاد نهم به دهم شرکت کنند. شرط ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان به همراه داشتن کارت ورود به جلسه است. کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم از چند روز قبل از برگزاری آزمون در دسترس قرار خواهد گرفت. این کارت برای تمام کسانی که هزینه ثبت نام را پرداخت و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، قابل دریافت خواهد بود.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 | شهریه مدارس

یک نکته مهم در رابطه با مدارس تیزهوشان، پرداخت شهریه است. هزینه‌ای که برای تحصیل در این مدارس پرداخت می‌شوند، به دلیل امکانات رفاهی و آموزشی مناسب این مدارس است. به طور کلی مدارس تیزهوشان دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند که موجب ارتقای سطح این مدارس شده‌اند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • دارا بودن معلمان با تجربه و درجه یک
  • دارا بودن برنامه‌های تقویتی متفاوت
  • دارا بودن امکانات آزمایشگاهی پیشرفته
  • برگزاری آزمون‌های سنجش پیشرفت تحصیلی
  • برنامه ریزی برای آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه

شهریه تحصیل در مدارس تیزهوشان نهم به دهم برای هر یک از پایه‌های تحصیلی متفاوت است. علاوه بر این مدارسی که امکانات بالاتری دارند، شهریه بالاتری نیز دریافت می‌کنند. شهریه مدارس تیزهوشان برای پایه های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم به طور میانگین 4.000.000 الی 8.500.000 تومان است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: