ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون تیزهوشان

بسیاری از دانش آموزان در هر مقطعی که در حال تحصیل هستند به دلایل امکانات و کیفیت آموزشی مدارس تیزهوشان، به دنبال راه یابی به این مدارس می‌باشند اما نکته ای که باید بدان توجه داشته باشند این است که این آزمون تنها در دو مقطع برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

البته لازم به ذکر است که آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است و داوطلبان مقطع ششم برای ورود به مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه بایستی در آزمون سنجش هوش شرکت کنند.

سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان و یا همان سمپاد تنها در دو مقطع آزمون مربوط به مدارس استعداد درخشان را برگزار می‌کند، بدین صورت که آزمون مدارس استعداد درخشان یک بار در مقطع ششم برای ورود به مقطع هفتم و یک بار در نهم برای ورود به مقطع دهم برگزار می‌شود.

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 | رمز ورود همگام

تمامی دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان مقطع ششم و نهم 1400 – 1401، بایستی یک نام کاربری که همان کد ملی داوطلب است و یک رمز عبور با عنوان رمز ورود همگام داشته باشند که این رمز ورود همگام به عنوان رمز اولیه ثبت نام می باشد و پس از ثبت نام توسط داوطلب قابل تغییر است.

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند بایستی پیش از هر اقدامی، نسبت به دریافت رمز ورود همگام خود اقدام کنند.

رمز ورود همگام از مهمترین مواردی است که دانش آموزان در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم مورد نیاز است به طوری که اگر داوطلبی این رمز ورود همگام را نداشته باشد، نمی تواند در آزمون تیزهوشان ثبت نام کند.

داوطلبانی که مایل به دریافت رمز ورود همگام خود هستند بایستی به مدرسه محل تحصیل خود و یا به بخش فناوری اطلاعات سازمان آموزش و پرورش منطقه خود به صورت حضوری مراجعه کنند.

همانطور که گفته شد، دریافت این رمز فقط به صورت حضوری امکان پذیر است به طوری که هیچ راه الکترونیکی برای دریافت اینترنتی رمز ورود همگام ثبت نام مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

فراموشی رمز همگام

چنانچه دانش آموزی رمز ورود همگام خود را از مدرسه و یا سازمان آموزش و پرورش منطقه خود دریافت کند اما بنا بر هر دلیلی آن را فراموش و یا گم کند می تواند مجدد به مدرسه و یا سازمان نامبرده مراجعه کند و رمز ورود همگام خود را دریافت نماید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

مهمترین موردی که دانش آموزان متقاضی ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید بدان توجه داشته باشند این است که از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت نام خود را قطعی کنند.

ثبت نام آزمون تیزهوشان در سالهای گذشته از بهمن ماه شروع شده و تا اسفند ماه ادامه داشته است، پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز به همین منوال باشد که داوطلبان بایستی در این تاریخ ها به پروفایل شخصی خود مراجعه کنند و ضمن تکمیل فرآیند ثبت نام مبلغ 25 هزار تومان را هم بابت هزینه شرکت در آزمون پرداخت کنند.

پرداخت هزینه برای دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است و چنانچه داوطلبی هزینه مربوط به ثبت نام مدارس تیزهوشان را پرداخت نکند، امکان شرکت در این آزمون را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، هر دو در یک بازه زمانی انجام می‌شود و تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر و تعیین شده، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند اما توجه داشته باشند تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، بایستی یک هفته قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان، داوطلبان به سایت های مربوطه مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

تا کنون اطلاعیه ای از زمان دقیق اعلام نتایج مدارس تیزهوشان منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد. نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یک ماه پس از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 و آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1400 از طریق سایت های نامبرده منتشر می‌شود.

سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 – 1401

ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از طریق سامانه هایی که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، راه اندازی کرده است، قابل انجام می‌باشد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم و نهم در یک بازه زمانی اما از طریق دو سایت مجزا انجام می‌شود؛ به طوری که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام خود باید به سایت ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعداد درخشان به نشانی اینترنتی ” hoosh.medu.ir ”  و دانش آموزان پایه نهم نیز باید به سایت مربوطه به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند..

تمامی دانش آموزان توجه داشته باشند که با مراجعه به سایت‌های نامبرده می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان و تکمیل فرآیند ثبت نام ، کارت ورود به جلسه خود را نیز دریافت کنند و همینطور پس از اتمام برگزاری آزمون، نتایج خود را نیز از طریق همین سایت ها دریافت کنند.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمونها مستلزم داشتن برخی شرایط می‌باشند که در ادامه به برخی شرایط اختصاصی شرکت در آزمون تیزهوشان برای هر دو مقطع می‌پردازیم.

شرایط عمومی
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • پذیرش دانش آموزان غیر ایرانی با شرایط خاص
شرایط اختصاصی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه پنجم ک ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.
شرایط اختصاصی آزمون تیزهوشان نهم به دهم
  • اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم
  • دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان

نحوه برگزاری آزمون و سبک سوالات آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 برای سال آینده همانند سال گذشته خواهد بود و تغییری در روند برگزاری آن فعلا صورت نگرفته است.

سرکار خانم مهاجرانی از اداره اطلاع رسانی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان در این باره گفته اند که به دنبال برگزاری آزمون تیزهوشان به صورت چندلایه هستیم چرا که تنها یک آزمون به معنای برتری یک داوطلب بر دیگری نیست.

با این حال هنوز تغییری در روند برگزاری آزمون ایجاد نشده است و آزمون تیزهوشان در سال آینده نیز همانند سالهای گذشته یک آزمون پیشرفت تحصیلی نیست و هیچ درسی در آن پرسش نمی‎شود و سوالات مربوط به هوش و استعداد تحصیلی می‌باشد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: