دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401

داوطلبانی که می‌خواهند پا به عرصه رقابت گذاشته و شانس خود را با توجه به عملکردشان در قبولی آزمون تیزهوشان محک بزنند، لازم است نسبت به ثبت نام در آزمون تیزهوشان اقدام کنند.

اما پیش از هر اقدامی برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان داوطلبان باید اطلاعاتی از این آزمون داشته باشند، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 شامل اطلاعات مفیدی است که می‌تواند اولیا گرامی و دانش آموزان عزیز را به طور کامل پیرامون این آزمون راهنمایی کند.

دفترچه شامل اطلاعاتی از قبیل  شرایط ثبت نام، منابع آزمون، تعداد سوالات، شروع و اتمام مهلت و زمان ثبت نام، نحوه برگزاری آزمون، زمان دریافت کارت ورود به جلسه ، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان، زمان اعلام نتایج، زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان می‌باشد.

زمان و سایت انتشار دفترچه ثبت نام آزمون

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور هرسال در تاریخ های قبلی اعلام شده از سوی این سازمان، به صورت همزمان با آغاز ثبت نام آزمون ششم به هفتم سال آینده، دفترچه ای را با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 را منتشر می‌کند. این فرآیند در سال گذشته بهمن ماه انجام شد. پیش بینی می‌شود برای سال آینده نیز در همین بازه منتشر گردد.

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان مقطع ششم به هفتم 1400 – 1401 را دارند، بایستی حتما از زمان انتشار دفترچه اطلاع داشته و آن را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند. لازم است اشاره کنیم که آزمون تیزهوشان مقطع هفتم در قالب یک آزمون هوش برگزار می‌شود بنابراین دانش آموزان برای دفترچه باید به سایت ثبت نام به نشانی اینترنتی ” hoosh.medu.ir ”  مراجعه کنند.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان منتشر نگردده است اما به محض دریافت اخبار جدید از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان ( سمپاد ) این مقاله نیز بروزرسانی می شود و زمان دقیق دریافت دفترچه نامبرده را قرار خواهیم داد.

شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، داوطلبانی می‌توانند نسبت به ثبت نام در این مدارس اقدام کنند که دارای برخی شرایط باشند که به شرح موارد زیر است.

  • تابعیت ایرانی از مهمترین شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است. البته اتباع خارجی هم با داشتن برخی شرایط خاص می‌توانند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
  • داوطلبان بایستی در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی، نمره خیلی خوب را کسب کرده باشند چنانچه دانش آموزان حداکثر در یک درس نمره خوب داشته باشند نیز مجاز به شرکت در آزمون هستند.

نکات مهم 

داوطلبان حین ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بایستی به برخی نکات توجه داشته باشند که این نکات به شرح موارد زیر می‌باشد.

  • نکته اول: در دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، قید شده است که برخی شهرهای یک استان ممکن است دارای چندین ناحیه و منطقه باشد که بایستی فرد در زمان انتخاب سه الویت خود در فرم ثبت نام، مدارس تیزهوشان موجود در ناحیه محل سکونت خود و یا مناطق و نواحی همجوار خود را انتخاب نماید.
  • نکته دوم: چنانچه داوطلبی در مدرسه تیزهوشانی در منطقه مورد تقاضای خود قبول شود، امکان جابه جایی به دیگر مناطق را نخواهد داشت.
  • نکته سوم: چنانچه داوطلبان در زمان تکمیل فرم ثبت نام، به جای انتخاب مدرسه تیزهوشان از یک ناحیه، اقدام به انتخاب مدرسه در شهرهای مختلف یک استان کنند، فقط الویت اولشان بررسی می‌شود و یا با عبارت عدم پذیرش روبه رو خواهند شد.
  • نکته چهارم: حوزه امتحانی هر داوطلب با توجه به منطقه آموزشی محل تحصیل او در سال تحصیلی 99 – 1400 تعیین خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: