زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

با توجه به اینکه ثبت نام مدارس شاهد در سه مقطع تحصیلی متفاوت انجام می‌گیرد، زمان درنظر گرفته برای ثبت نام در هر یک از مقاطع متفاوت است و با درنظر گرفتن اینکه ثبت نام هر سه پایه در سایت سجا انجام می‌گیرد، دلیل زمانبندی متفاوت ثبت نام جلوگیری از ازدحام و شلوغی سایت است.

پایه اول ابتدایی

در سال گذشته فرصت ثبت نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از تاریخ 1 الی 17 خردادماه بوده است و متقاضیان بیشتر از 15 روز مهلت داشتند با مراجعه به سایت سجا نسبت به ثبت نام اقدام کنند. برای سال 1400 نیز پیش بینی می‌شود که اوایل خردادماه ثبت نام مدارس شاهد برای پایه اول ابتدایی آغاز شود و بیش از دو هفته نیز به دانش آموزان فرصت داده خواهد شد.

پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم در سایت ثبت نام مدارس شاهد سجا، شرایط دانش آموزان ثبت نام کننده بررسی می‌شود و اواخر خرداد نتایج اولیه مشخص خواهد شد. پس از بررسی مدارک دانش آموز توسط مدرسه، حداکثر تا اوایل تیر اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شوند.

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

پایه هفتم متوسطه اول

ثبت نام مدارس شاهد در پایه هفتم متوسطه اول اوایل مرداد هرسال انجام می‌گیرد. طی سال گذشته نیز از 1 تا 14 مرداد ماه، زمان ثبت نام بود. دانش آموزان متقاضی باید در زمان مشخص شده، به سایت سجا مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

حدود یک هفته پس از اتمام مهلت ثبت نام، از طرف مدرسه به دانش آموزان واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود و اواخر تیرماه نیز مدارک دانش آموزان از سوی ستاد ثبت نام مدرسه و همچنین سامانه سجا، بررسی و تایید می‌شود و در نهایت اوایل مردادماه، نتایج نهایی اعلام می‌گردد.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد 1400

پایه دهم متوسطه دوم

برای ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد به دانش آموزان متقاضی حدود دو هفته فرصت داده می‌شود. زمان ثبت نام نیز از اوایل تیرماه آغاز می‌شود. در سال گذشته پنجم تا بیست و یکم تیرماه، برای ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد درنظر گرفته شده بود که برای سال 1400 نیز به احتمال زیاد، همین بازه زمانی خواهد بود.

بخوانید: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400

راهنمای ثبت نام در مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد و تمام متقاضیان حتی دانش آموزانی که سهمیه شاهد یا ایثارگری ندارند نیز مجاز به ثبت نام در این مدارس می‌باشند ولی بیشتر ظرفیت مدرسه به دانش آموزان دارای سهمیه شاهد اختصاص دارد.

دانش آموزان در مرحله اول باید دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 را مطالعه نمایند تا از تمام شرایط و ضوابط مطلع گردند. پس با مراجعه به سایت سجا، فرم ثبت نام را دریافت و تکمیل کنند. دانش آموزانی که سهمیه شاهد دارد، پس از ثبت نام در سامانه سجا قبول شده قطعی تلقی می‌شوند و باید مدارک لازم را به مدرسه مورد تقاضا نیز ارائه دهند و از مهرماه وارد مدرسه شوند.

اما سایر دانش آموزان که سهمیه شاهد دارد، پس از ثبت نام در سامانه سجا، طبق فرم امتیاز بندی پذیرش خواهند شد یعنی دانش آموزی که مطابق این فرم، امتیازات بیشتری داشته باشد، در اولویت پذیرش خواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: