ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

امکان ویرایش در خارج از بازه زمانی معین امکان‌پذیر نیست. بدین ترتیب افرادی که نیاز به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد را دارند، بهتر است در اسرع وقت این کار را انجام دهند. به طور کلی برای ثبت نام مدارس شاهد بازه زمانی مشخصی تعیین می‌شود. متقاضیان تا پایان مهلت ثبت نام مدارس شاهد در صورت نیاز می‌توانند بار دیگر وارد سامانه ثبت نام شده و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

از آنجایی که زمان ثبت نام مدارس شاهد برای دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است، زمان ویرایش برای هر یک از این دوره‌ها نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه جدولی ارائه شده است که زمان ثبت نام شاهد و در نتیجه زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد را معرفی می‌کند.

پایه تحصیلی

زمان ویرایش
اول ابتدایی دهه اول خردادماه
هفتم دهه اول تیرماه
دهم دهه دوم تیرماه

لازم به ذکر است که ویرایش اطلاعات ثبت نام تنها مختص ثبت نام‌هایی است که به صورت اینترنتی انجام گرفته‌اند. ثبت نام برای سایر پایه‌های تحصیلی به شکل حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر انجام می‌گیرد. بدین ترتیب این پایه‌های تحصیلی نیازی به ویرایش اینترنتی نخواهند داشت و تنها ارائه مدارک به محل مدرسه مورد نظر کافیست.

بخوانید: مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس شاهد 1400

سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد

همه داوطلبان برای ویرایش باید به سامانه مرتبط مراجعه کنند. سامانه ای که برای ویرایش اطلاعات تهیه شده است دقیقاً همان سایت ثبت نام می‌باشد. بدین ترتیب باید به سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir مراجعه کرد.

نحوه ورود به سایت سجا و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سایت سجا در زمان ثبت نام و همچنین در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام مشترک است. ناگفته نماند که نتایج اولیه ثبت نام مدارس شاهد نیز از طریق همین سایت اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند پس از اینکه یک تا دو هفته از زمان ثبت نام سپری شد به این سایت مراجعه کرده و از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 

همانطورکه گفته شد ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد انجام می‌گیرد. بدین ترتیب متقاضیان با مراجعه به سامانه ثبت نام مدارس شاهد در بازه زمانی مشخص مجاز به ویرایش اطلاعات خود خواهند بود. در ادامه نحوه ویرایش اطلاعات تشریح شده است.

  • گام 1: در اولین گام باید به سامانه ثبت نام و ویرایش به آدرس saja.medu.ir مراجعه کرد.
  • گام 2: در مرحله دوم با درج نام کاربری و رمز عبور می‌بایست وارد پنل دانش آموزی شد. به طور معمول از کد ملی داوطلب به عنوان نام کاربری و از سریال شناسنامه داوطلب به عنوان رمز ورود استفاده می‌شود.
  • گام 3: با ورود به سامانه سجا می‌توان به فرم ثبت نام مدارس شاهد دسترسی داشت. در این مرحله زمینه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد فراهم خواهد شد. داوطلبان می‌توانند تغییرات لازم را در فرم ثبت نام خود اعمال و آن را ثبت کنند.
  • گام 4: پس از ویرایش اطلاعات ثبت نام نوبت به ثبت و تأیید نهایی می‌رسد. با تأیید نهایی یک کد پیگیری در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان درنظر داشته باشند که اولویت‌های ایثارگری خود را با دقت در فرم ثبت نام مدارس شاهد وارد کنند. اولویت‌های ایثارگری هر دانش آموز تأثیر بالایی در نتیجه پذیرش او خواهد داشت. برای اولویت‌های ایثارگری یک جدول امتیازبندی تنظیم می‌شود. در این جدول دانش آموزان می‌توانند از میزان امتیازهایی که برای ثبت نام مدارس شاهد دارند آگاه شوند.

بخوانید: شرایط ثبت نام مدرسه شاهد 1400

مراحل بعد از ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

مرحله ثبت نام و ویرایش اطلاعات جزء اولین مراحل از فرایند ورود به مدارس شاهد هستند. این دو مرحله بهتر است با توجه به  دفترچه ثبت نام مدارس شاهد طی شود. در این دفترچه راهنمایی‌های لازم در رابطه با فرایند ثبت نام و ورود به مدارس شاهد در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. علاوه بر این، فرایند ورود به مدارس شاهد شامل مراحل دیگری نیز است. به طور کلی مراحل بعد از ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد به شرح زیر خواهد بود.

  • اعلام نتایج اولیه: دراین مرحله درخواست‌های ثبت نامی که توسط متقاضیان در سامانه سجا ثبت شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله اولیه اعلام نتایج، دانش آموزانی که شرایط ورود به مدارس شاهد را داشته باشند انتخاب خواهند شد. نتایج اولیه مدارس شاهد از طرف سایت saja.medu.ir منتشر می‌شود.
  • بررسی مدارک: افرادی که در مرحله اعلام نتایج اولیه مدارس شاهد پذیرفته شوند، می‌بایست مدارک خود را به مدرسه موردنظر تحویل دهند. پس از تحویل مدارک توسط دانش آموزان، این مدارک توسط مدرسه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بررسی مدارک جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام انجام می‌گیرد.
  • اعلام نتایج نهایی: در صورتی که مغایرتی بین مدارک ارائه شده و اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام اینترنتی وجود نداشته باشد، ثبت نام تأیید خواهد شد. پس از تأیید مدارک ثبت نام دانش آموزان نهایی می‌شود.

لازم به ذکر است افرادی که به هر دلیلی در مدارس شاهد پذیرفته نمی‌شوند، بهتر است برای ثبت نام در سایر مدارس اقدام کنند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: