دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

زمان دریافت دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401-1400 بستگی به زمان ثبت نام مدارس شاهد دارد. دفترچه ثبت نام مدارس شاهد برای پایه اول ابتدایی، پایه هفتم و پایه دهم به صورت مشترک تنظیم و ارائه می‌شود. به طور معمول این دفترچه دو یا سه روز قبل از آغاز ثبت نام مدارس شاهد منتشر می‌شود. بهتر است دفترچه ثبت نام مدارس شاهد را به موقع دریافت کرد و قبل از ثبت نام حتما آن را مطالعه کرد.

بخوانید: زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400

سامانه انتشار و دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

ثبت نام مدارس شاهد تنها از طریق سایت سجا به آدرس saja.medu.ir امکان پذیر است. مطابق با همین روال، انتشار دفترچه ثبت نام مدارس شاهد و سایر مراحل مربوطه نیز از طریق همین سایت انجام می‌گیرد. قابل ذکر است که دفترچه ثبت نام مدارس شاهد سالانه مطابق به مقررات و شرایط جدید و به روز منتشر می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد 1401-1400 باید دقیقاً دفترچه ثبت نام مربوط به همین سال را ملاک ثبت نام خود قرار دهند.

درحال حاضر دفترچه ثبت نام مدارس شاهد منتشر نشده است؛ به محض انتشار از طریق همین مقاله می‌توانید مقاله را دانلود کنید.

محتوای دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

محتوای دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1401-1400 شامل 5 بخش است. در هریک از این 5 بخش اطلاعاتی کاربردی گرداوری شده‌اند که می‌توانند راهنمای خوبی برای داوطلبان باشند. در جدول زیر جزئیاتی در رابطه با هر یک از این 5 بخش ارائه شده است.

بخش عنوان توضیحات
1 ضوابط و شرایط ثبت نام در مدارس شاهد در این بخش تمام شرایطی که برای ورود به مدارس شاهد مورد نیاز است شرح داده شده است.
2 شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد تحصیل در مدارس شاهد برای پایه‌های مختلف نیاز به برخی شرایط علمی دارد. در این بخش از دفترچه شرایط علمی مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس شاهد درج شده است.
3 زمانبندی مراحل ثبت نام مدارس شاهد فرایند ثبت نام مدارس شاهد دارای مراحل مختلفی است. داوطلبان می‌توانند زمانبندی هر یک از این مراحل را در این بخش از دفترچه مشاهده کنند.
4 نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری سنجش و پذیرش دانش آموزان مدارس شاهد بر اساس امتیاز ایثارگری انجام می‌گیرد. در این بخش جزئیات نحوه امتیازبندی داوطلبان ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت ایثارگری ارائه شده است.
5 مراجع قانونی صادر کننده گواهی حضور در جبهه گاهی ممکن است برای ثبت نام در مدارس شاهد ارائه گواهی مورد نیاز باید. متقاضیان می‌توانند اطلاعات مراجعه قانونی را برای دریافت گواهی از این بخش از دفترچه به دست آورند.

بخش 1- ضوابط و شرایط ثبت نام در مدارس شاهد

علاوه بر دانش آموزان شاهد، دانش آموزان غیرشاهد نیز می‌توانند در صورت داشتن شرایط وارد مدارس شاهد شوند. دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد هستند. پذیرش دانش آموزان شاهد در مدارس شاهد قطعی است. دانش آموزان غیرشاهد افرادی هستند که دارای اولویت در جدول امتیازبندی مدارس شاهد هستند. پذیرش این دسته از دانش آموزان ابتدا به صورت موقت و سپس در صورت داشتن شرایط لازم به شکل قطعی انجام می شود. ضوابط و شرایط ثبت نام در مدارس شاهد برای تمام پایه‌های تحصیلی و برای تمام دانش آموزان شاهد و غیر شاهد مشترک و به شرح زیر است :

  • دارا بودن صلاحیت فردی و اخلاقی
  • رعایت شئونات و پوشش مناسب با سن و سال دانش آموزان
  • پایبندی خانواده دانش آموز به شئونات و ارزش‌های دینی
  • رعایت مقررات و آیین نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد
  • سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان

بخش 2- شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد

شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد برای پایه‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این دانش آموزان شاهد و غیرشاهد نیز ممکن است دارای تفاوت‌هایی در این زمینه باشند.

  • شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد برای پایه اول ابتدایی : برای این دسته از داوطلبان شرایط ویژه‌ای معرفی نشده است. متقاضیان ثبت نام پایه اول ابتدایی باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی، امتیاز لازم مطابق با جدول امتیازبندی را کسب کنند.
  • شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد برای پایه هفتم : متقاضیان این پایه باید در دروس خردادماه پایه ششم ابتدایی نمره مورد نیاز را کسب کرده باشند. داشتن نمرات ” خیلی خوب ” در تمام دروس و یا کسب حداکثر یک نمره ” خوب ” الزامی است. دانش آموزان شاهدی که بالاترین اولویت را دارند، در صورت دارا بودن دو نمره ” خوب ” محدودیتی برای ثبت نام مدارس شاهد نخواهند داشت.
  • شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد برای پایه دهم : برای ثبت نام در پایه دهم مدارس شاهد لازم است داوطلب حداقل معدل کل 17 را در پایه نهم کسب کرده باشد. علاوه بر این نمرات هیچ یک از دروس پایه نهم این داوطلبان نباید کمتر از 15 باشد.

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1400

بخش 3- زمانبندی مراحل ثبت نام مدارس شاهد

در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد یک بخش کاربردی وجود دارد و آن زمانبندی مراحل ثبت نام مدارس شاهد است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این بخش از زمان دقیق اجرای هریک از مراحل ثبت نام مارس شاهد آگاه شوند. در ادامه جدول زمانبندی مراحل ثبت نام مدارس شاهد ارائه شده است.

بخوانید: مدارک ثبت نام شاهد 1400

مراحل ثبت نام اول ابتدایی پایه هفتم پایه دهم
زمان ثبت نام اوایل خرداد اوایل تیر اوایل تیر
اعلام نتایج غیر قطعی از طریق سایت و ارسال پیامک نبمه دوم خرداد نبمه دوم تیر نبمه دوم تیر
بررسی مدارک از سوی ستاد ثبت نام و تأیید در سامانه سجا نبمه دوم خرداد نبمه دوم تیر نبمه دوم تیر
تأیید مدارک ثبت نام از سوی منطقه و اعلام نتایج قطعی اواخر خرداد اواخر تیر نیمه اول مرداد

بخش 4- نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری

نحوه امتیازبندی داوطلبان با اولویت ایثارگری در قالب یک جدول تنظیم شده و در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد قرار داده شده است. داوطلبان با مراجعه به این جدول می‌توانند مطابق با وضعیت خود از امتیازی که کسب می‌کنند آگاه شوند. اولویت ایثارگری در این جدول به 8 دسته تقسیم شده است. افرادی که اولویت بالاتری دارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1400

علاوه بر اولویت‌های ایثارگری، 9 مورد از سایر اولویت‌ها نیز وجود دارد که در این بخش ارائه شده است. بدین ترتیب به جز دانش آموزانی که سهمیه ایثارگری دارند، شرایط ورود به مدارس شاهد برای افراد دیگر نیز فراهم است. حافظان قران کریم و دارندگان مقام ملی و بین المللی نمونه ای از این دسته از افراد هستند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: