سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

ثبت نام در مدارس شاهد برای پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. همه افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند به سایت ثبت نام مدارس شاهد به آدرس saja.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند. به طور کلی می‌توان گفت که پذیرش دانش آموزان شاهد در مدارس شاهد قطعی است. اما دانش آموزان غیر شاهد در صورتی که از سطح علمی خوبی برخوردار باشند، مجاز به ورود به این مدارس خواهند بود.

لازم به ذکر است ثبت نام مدارس شاهد برای دوره‌های میان پایه به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان‌پذیر است. سنجش و پذیرش دانش آموز برای مدارس شاهد پس از بررسی درخواست‌های ثبت نام انجام می‌گیرد. متقاضیان ثبت نام کننده برای آگاهی از وضعیت پذیرش خود باید نتایج ثبت نام مدارس شاهد را دنبال کنند.

زمان بندی ثبت نام مدارس شاهد

جهت ورود به مدارس شاهد، لازم است فرایند ثبت نام به ترتیب طی شوند. فرایند ثبت نام مدارس شاهد شامل 4 مرحله است :

  1. ثبت نام مدارس شاهد
  2. اعلام نتایج اولیه مدارس شاهد
  3. بررسی مدارک توسط مدرسه
  4. اعلام نتایج نهایی مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد با توجه به هریک از پایه‌های تحصیلی در بازه زمانی مشخصی انجام می‌گیرد. قابل توجه است که بازه‌های معرفی شده برای ثبت نام مدارس شاهد محدود است. از همین جهت افرادی که مایل به ثبت نام مدارس شاهد هستند، باید به موقع نسبت به ثبت نام اقدام کنند. امکان ثبت نام در خارج از بازه‌های زمانی تعریف شده برای هیچ یک از متقاضیان وجود نخواهد داشت. در جدول زیر زمانبندی ثبت نام مدارس شاهد برای پایه‌های مختلف تحصیلی ارائه شده است.

بخوانید: زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400

پایه تحصیلی زمان ثبت نام اعلام نتایج اولیه بررسی مدارک اعلام نتایج نهایی
پایه اول
(ابتدایی)
دهه اول خرداد نیمه دوم خرداد دهه دوم خرداد دهه سوم خرداد
پایه هفتم
(اول متوسطه)
دهه اول تیر نیمه دوم تیر دهه دوم تیر دهه سوم تیر
پایه دهم
(دوم متوسطه)
دهه دوم تیر دهه سوم تیر دهه سوم تیر دهه اول مرداد

شرایط ثبت نام مدارس شاهد

تحصیل در مدارس شاهد براساس ضوابط و شرایط خاصی امکان‌پذیر است. بدین ترتیب تنها افراد واجد شرایط می‌توانند در سامانه ثبت نام مدارس شاهد اقدام به نام نویسی کنند. مهمترین شرایط ثبت نام مدارس شاهد که به طور مشترک برای متقاضیان شاهد و غیرشاهد مورد نیاز است عبارت است از:

  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • پایبندی داوطلب و خانواده وی به شئونات اسلامی
  • پوشش مناسب دانش آموزان و دارا بودن برترین حجاب
  • سکونت در نزدیکی مدرسه شاهد مورد نظر

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1400

علاوه بر شرایط عمومی هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه دارای شرایط اختصاصی برای ثبت نام هستند. شرایط اختصاصی برای ثبت نام مدارس شاهد در هر یک از پایه‌های تحصیلی را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد.

پایه تحصیلی شرایط اختصاصی ثبت نام
دوره ابتدایی (پایه اول) کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی
دوره اول متوسطه (پایه هفتم) کسب مقیاس ” خیلی خوب ” در دروس نوبت دوم پایه ششم و یا حداکثر دو مقیاس ” خوب ”

 

کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی

دوره دوم متوسطه (پایه دهم) کسب قبولی در نوبت خردادماه پایه نهم

 

کسب حداقل نمره 15 برای تمام دروس پایه نهم

کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی

جدول امتیازبندی مدارس شاهد جدولی است که در آن معیارهای پذیرش دانش آموزان گرداوری شده‌ است. در این جدول امتیازات مورد نیاز برای کسب قبولی در مدارس شاهد براساس نوع ایثارگری اولویت بندی شده‌اند. در این جدول دانش آموز جانباز و فرزند جانباز بالای 25 درصد از بالاترین امتیاز برخوردار است.

ناگفته نماند که همزمان با آغاز ثبت نام مدارس شاهد، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز با هدف راهنمایی داوطلبان منتشر می‌شود. دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 را می‌توان از طریق سامانه ثبت نام مدارس شاهد به نشانی saja.medu.ir دریافت کرد.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد 1400

سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 | نحوه ثبت نام

زمینه ثبت نام در مدارس شاهد برای تمام افراد در مهلت مقرر فراهم است. بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام مدارک موردنیاز را آماده کرد تا فرایند ثبت نام به سادگی انجام گیرد. در ادامه نحوه ثبت نام مدارس شاهد به ترتیب مراحل شرح داده شده است.

  • گام 1: مراجعه به سامانه ثبت نام مدارس شاهد به آدرس saja.medu.ir
  • گام 2: انتخاب گزینه ” ورود دانش آموزان ” از بخش ” ثبت نام دانش آموزان ” که در سمت چپ سایت قرار گرفته

 

  • گام 3: درج نام کاربری و رمز عبور در قسمت درخواستی (نام کاربری همان کدملی دانش آموز و رمز عبور همان شماره سریال داوطلب خواهد بود.)
  • گام 4: پس از ورود به سامانه مدارس شاهد مشخصات فردی داوطلب نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید این مشخصات با فشردن گزینه ” تایید مشخصات فردی ”  تایید و ثبت شوند.
  • گام 5: در این گام نوبت به تکمیل فرم پیش ثبت نام می‌رسد. داوطلب بایستی سؤالات مطرح‌شده را توسط اطلاعات فردی و تحصیلی تکمیل کرده و آن را تأیید کند. اطلاعاتی که در فرم پیش ثبت نام وارد می‌شوند عبارتند از: آدرس، شماره تلفن، مشخصات والدین، مدرسه و رشته مورد علاقه، اطلاعات ایثارگری و… .
  • گام 6: در گام نهایی اطلاعاتی که در فرم پیش ثبت نام درج شده به صورت جامع نمایش داده می‌شود. داوطلب باید صحت این اطلاعات را تأیید و سپس رسید ثبت نام خود را دریافت کند.

افرادی که در سامانه مدارس شاهد ثبت نام کرده‌اند، حدود دو هفته بعد می‌توانند به همین سامانه مراجعه کنند و از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند. در ادامه افرادی که امتیاز لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد را کسب کرده‌اند، می‌توانند به مدرسه موردنظر خود مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: