نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه آزمون تیزهوشان

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع ششم ابتدایی برای ورود به مقطع هفتم ابتدایی و در مقطع نهم برای ورود به مقطع دهم، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان پس از یک بازه یک تا یک و نیم ماهه، نتایج تیزهوشان 1400 را منتشر می‌کند.

پس از اعلام نتایج داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول  پذیرفته شده اند، دسته دوم به عنوان داوطلب ذخیره هستند و در شرایط خاص، شانس قبولی دارند و دسته سوم مردود شده اند.

برای داوطلبانی که طبق نتایج آزمون تیزهوشان مردود شده اند، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان کارنامه صادر می‌کند. کارنامه تیزهوشان 1400 پس از یک هفته از اعلام نتایج برای تمامی داوطلبانی که پذیرفته نشده اند، منتشر می‌شود.

داوطلبانی که در آزمون ششم به هفتم شرکت کرده و پذیرفته نشده اند بایستی برای دریافت کارنامه خود به سایت ” hoosh.medu.ir ” و داوطلبانی که در آزمون نهم به دهم شرکت کرده و پذیرفته نشده اند بایستی برای دریافت کارنامه خود به سایت “ azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند.

زمان انتشار کارنامه آزمون تیزهوشان

همانطورکه گفته شد، کارنامه آزمون تیزهوشان، پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، منتشر می‌شود. سال گذشته، کارنامه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم، سه روز بعد از اعلام نتایج این آزمون منتشر گردید و همینطور نتایج آزمون ورود به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نیز چهار روز پس از اعلام نتایج نهایی این آزمون در اختیار داوطلبانی که با عدم پذیرش مواجه بودند، قرار گرفت.

در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود که کارنامه اسامی داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم مردود شده اند، در یک بازه زمانی چند روز تا یک هفته پس از اعلام نتایج این آزمون با عنوان کارنامه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 منتشر گردد.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتشار کارنامه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، زمان دقیق دریافت کارنامه تیزهوشان در این مقاله قرار داده می‌شود.

نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

دانش آموزانی که طبق توضیحات فوق قصد دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان خود را دارند تا از آن در جهت افزارش شانس قبولی خود استفاده کنند، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند و کارنامه خود را دریافت کنند.

  • مرحله اول: داوطلبانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 شرکت کرده و مردود شده اند بایستی برای دریافت کارنامه به سایت ” hoosh.medu.ir ” و  داوطلبانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 شرکت کرده و مردود شده اند بایستی برای دریافت کارنامه به سایت ” azmoon.medu.ir ” مراجعه نمایند.
  •  مرحله دوم: پس از مراجعه به سایت های گفته شده، باید برای دسترسی به پرتال شخصی شان، به جای نام کاربری ” کد ملی ” و به جای رمز عبور ” رمز عبور همگام ”  خود را وارد نمایند.
  • مرحله سوم: در صفحه جدید بایستی ” نقش خود ” و “ عنوان سازمان ” که همان نام مدرسه داوطلب می‌باشد را انتخاب کنند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله صفحه ای شامل اطلاعات داوطلب نمایش داده می‌شود که در قسمت بالایی آن می‌توان ” دریافت کارنامه ” را رویت کرد برای دسترسی به کارنامه عدم قبولی قرار گرفته است.

داوطلبان می‌توانند با کلیک بر روی لینک، کارنامه خود را دریافت کرده و به بررسی آن بپردازند.

تاکنون لینک دریافت کارنامه عدم پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان فعال نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، راهنمای تصویری را به مطلب فوق اضافه خواهیم کرد.

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان 1400 | جزئیات کارنامه آزمون تیزهوشان

کارنامه عدم قبولی داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401، شامل اطلاعاتی به شرح جدول زیر است.

جزئیات توضیحات
نمره آزمون
  • نمره کل شامل نمره ای می‌باشد که داوطلب موفق به کسب آن شده است.
تعداد سوالات صحیح
  • تعداد سوالات صحیح، تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها پاسخ درست داده است.
تعداد سوالات غلط
  • تعداد سوالات غلط، تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها پاسخ غلط داده است.
  • تعداد سوالات غلط دارای نمره منفی است و در کل باعث کم شدن نمره کل داوطلب می‌شود.
تعداد سوالات بی پاسخ
  • تعداد سوالات بی پاسخ، تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها پاسخ نداده است.
  • پاسخ ندادن به سوالی در آزمون تیزهوشان، نمره و امتیاز منفی در بر ندارد و خنثی است.
اولویت انتخابی
  • الویت انتخابی شامل مدارسی می‌شود که داوطلب در زمان ثبت نام انتخاب کرده است.

جدول بالا شامل مواردی است که در کارنامه منتشر شده برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم یکسان می‌باشد.

لازم است اشاره کنیم که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 علاوه بر سوالات درسی، سوالات استعداد تحصیلی نیز وجود دارد که تعداد سوالات صحیح _ غلط _ نزده آن نیز در قسمتی دیگر به صورت جداگانه وجود دارد.

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان 1400 | اقدامات پس از دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان

معمولا داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان چه در مقطع هفتم و چه در مقطع دهم با عدم پذیرش روبه رو می‌شوند، یعنی تراز و نمره علمی آنها در مدرسه انتخابی‌شان از آخرین فردی که در آن مدرسه قبول شده، کمتر می‌باشد. اما با این حال داوطلبان می‌توانند با بررسی کارنامه خود در مقایسه با پاسخبرگ و کلید سوالات منتشر شده آزمون تیزهوشان، در صورت وجود مغایرت اعتراض خود را در سایت های گفته شده، ثبت کنند.

اعتراض ثبت شده داوطلبان از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه اعتراض‌شان قابل پیگیری باشد اعمال شده و جزو داوطلبان لیست ذخیره می‌شوند که همین امر شانس قبولی را افزایش می‌دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: