وام ویژه تحصیلی دکتری
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط بهره مندی از وام تحصیلی دکتری

وام تحصیلی دکتری تنها به دانشجویان دوره روزانه دکتری تخصصی تعلق می گیرد. البته دانشجویی که مراحل آزمون جامع و پیشنهاد طرح رساله را با موفقیت گذرانده باشد. برای دریافت وام دکتری باید حضور تمام وقت دانشجو در دانشگاه توسط استاد راهنما و گروه آموزشی مربوطه تایید شود. همچنین اگر استاد راهنما از عملکرد شما راضی نباشد می تواند تقاضای وام شما را باطل کند.

بهره مندی از وام تحصیلی دکتری فقط برای یک رشته و یک دوره تحصیلی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که با گرفتن وام بجز بازپرداخت، هیچ تعهد دیگری در برابر وزارت علوم یا دانشگاه  مثل تعهد استخدامی و یا اداری ندارید.

اگر “پژوهانه” دریافت می کنید یا به صندوق رفاه بدهی معوقه دارید نمیتوانید از این نوع وام بهره مند شوید. همچنین وام تحصیلی دکتری به گروه های زیر نیز تعلق نمیگیرد :

دانشجویان نوبت دوم، بورسیه، انتقالی و دانشجویان پردیس بین المللی

مربیان و مستمری بگیران دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی

افراد تحت پوشش نهادهایی مثل بنیاد ملی نخبگان و …

دانشجویان انصرافی، اخراجی و ترک تحصیل

مبلغ وام

دانشجویان دانشگاه های سراسری می توانند تا سقف ماهانه 700 هزار تومان وام دریافت کنند. مبلغ وام می تواند کمتر یا بیشتر شود. البته به میزان کاربردی بودن پژوهش هایی که انجام می دهید ارتباط دارد. این مبلغ تا 8 ترم به دانشجویان دکتری تخصصی تعلق میگیرد. پرداخت وام تحصیلی دکتری هر سه ماه یکبار (4 بار در سال) و به مبلغ دو میلیون و صدهزار تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که بازپرداخت وام تحصیلی دکتری با کارمزد 4 درصد است و شروع اقساط برای دانش‌ آموختگانی که خدمت نظام وظیفه خود را به پایان رسانده یا معاف شده اند، 9 ماه و مشمولین خدمت نظام وظیفه 9 ماه پس از پایان خدمت است . بازپرداخت وام ویژه دکتری حداکثر 60 ماهه است.

در صورت عدم بازپرداخت در موعد مقرر ، مبلغی به اصل بدهی اضافه و دریافت خواهد شد. همچنین میزان جریمه بر مبنای نرخ 12 درصد به میزان قسط معوق اضافه می‌ شود. تعداد اقساط بازپرداخت وام تحصیلی دکتری، به میزان تعداد ماه های دریافت وام خواهد بود. دانشگاه موظف است تا تسویه حساب کامل، از تحویل دانشنامه تحصیلی خودداری کند.

مراحل ثبت نام 

  1. فرم وام تحصیلی را از پژوهش دانشکده بگیرید و آن را تکمیل کنید.
  2. بعد از تایید فرم توسط معاونت پژوهشی، مدارک مورد نیاز را به صندوق رفاه دانشجویان ارائه و فرمهای مورد نیاز را تکمیل کنید.
  3. تعهدنامه محضری که توسط ضامن معتبر امضا شده باشد را تهیه کنید.
  4. در بانک طرف حساب با صندوق رفاه دانشجویی یک حساب باز کنید.

به ازای هر 15 میلیون تومان وام باید یک ضامن معتبر برای تضمین داشته باشید. برای مبالغ بیشتر از 15 میلیون تومان نیاز به دو ضامن معتبر می باشد. دانشجویان می توانند علاوه بر ضامن کارمند رسمی و پیمانی، از کارمندان قراردادی، کسبه و بازاریان برای ضمانت کمک بگیرند.  لازم به ذکر است برای تضمین نیازی به ارائه سفته نیست.

فهرست متقاضیان وام تحصیلی دکتری، دو بار در سال به صندوق رفاه فرستاده می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وام تحصیلی دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: وام ویژه تحصیلی دکتری




:: برچسب‌ها: وام ویژه تحصیلی دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: