منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

مدارس تیزهوشان با توجه به کیفیت آموزشی بالایی که دارند، دارای طرفداران بی‌شماری هستند. اما به دلیل ظرفیت پایین این مدارس تنها تعداد محدودی از علاقه مندان می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند. معیار اصلی سنجش و پذیرش دانش آموز برای مدارس تیزهوشان، آزمون ورودی است که توسط سازمان مرکزی مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها دارای یک نوع سؤالات استعداد تحلیلی است. البته این شکل از طراحی آزمون در سال‌های اخیر ایجاد شده است و قبل‌تر از آن علاوه بر سؤالات تحلیلی، سؤالات تحصیلی نیز جزء سؤالات آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم بوده است. هدف اصلی سؤالات استعداد تحلیلی تخمین درصد هوش و مهارت هر یک از داوطلبان است.

با توجه به اینکه سؤالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی از کتب درسی آنان طراحی نمی‌شود، نمی‌توان منبع مشخصی برای مطالعه معرفی کرد. اما همه می‌دانیم که کتب تستی مختلفی برای آمادگی و شرکت در این آزمون تألیف شده‌اند. بنابراین کسانی که تمایل دارند تا در آزمون مدارس تیزهوشان به نتیجه خوبی دست یابند، می‌بایست قدرت تحلیل و مهارت تست زنی خود را افزایش دهند. یکی از گام‌های مهم برای این کار مطالعه و پرداخت به کتب آموزشی است.

معرفی کتاب‌های سنجش هوش آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان به دنبال منابعی برای تقویت مهارت پاسخگویی به سؤالات استعداد تحلیلی هستند، می‌توان چند مورد از کتبی که در رابطه با این موضوع به چاپ رسیده‌اند را به کار گرفت. در ادامه چند مورد از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های سنجش هوش معرفی شده است.

  • کتاب سنجش هوش و استعداد ششم سری IQ گاج: این کتاب شامل سه بخش است. بخش اول از آن شامل سؤالات هوش زبانی، بخش دوم شامل سؤالات استعداد تحلیلی و غیرکلامی و بخش سوم شامل نمونه‌ای از سؤالات سال‌های قبل است.
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی پایه ششم انتشارات اندیشمند: با مطالعه این کتاب استعداد هوش کلامی و غیر کلامی داوطلب تقویت می‌شود.
  • کتاب 100 تست هوش و استعداد تیزهوشان ششم انتشارات مهر و ماه: در این کتاب مثال‌ها و الگوهای متفاوت همراه با پاسخ کامل ارائه شده است. مطالعه این کتاب می‌تواند مهارت تست زنی را تا میزان قابل توجهی تقویت کند.
  • کتاب آموزش هوش و استعداد غیر کلامی انتشارات مهر و ماه: در این کتاب راهکارهایی کاربردی برای حل مسائل تحلیلی ارائه شده است. این کتاب راهنمایی‌های لازم در جهت پاسخگویی سریع به سؤالات استعداد تحلیلی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان ششم انتشارات خیلی سبز: در این کتاب ابتدا یک درس‌نامه ارائه شده است. سپس سؤالات چهار گزینه‌ای طراحی شده و پاسخ آن با جزئیات کامل شرح داده شده است.
  • کتاب آزمون تفکر و پژوهش تیزهوشان ششم انتشارات خیلی سبز: این کتاب شامل سؤالات تستی و پاسخنامه است. داوطلبانی که با این کتاب کار می‌کنند قادر خواهند بود تا با سؤالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی آشنا شده و به تسلط کافی برسند.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 | مقررات آزمون

افرادی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت می‌کنند، می‌بایست با یک سری از قواعد آن آشنا باشند. عدم توجه به این قواعد می‌تواند موجب از دست رفتن امتیاز و پیرو آن عدم دستیابی به نتیجه مناسب در آزمون باشد. در ادامه مهمترین قوانین مرتبط با آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ارائه شده‌اند.

  • سؤالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت چهار گزینه‌ای طراحی می‌شوند.
  • داوطلبان موظف هستند برای هر سؤال تنها یک پاسخ مشخص کنند. بدین ترتیب علامت زدن بیش از یک گزینه برای یک سؤال نمره منفی به همراه خواهد داشت.
  • برای هر پاسخ صحیح سؤالات آزمون تیزهوشان 3 امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شود. سؤالاتی که پاسخی برای آن مشخص نشود مشمول نمره منفی نیستند. بدین ترتیب داوطلبان که از صحت پاسخ خود مطمئن نیستند بهتر است از پاسخدهی به آن سؤال امتناع کنند.
  • همراه داشت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای هر یک از متقاضیان الزامی است. این کارت را می‌توان به صورت اینترنتی و از چند روز قبل از برگزاری آزمون دریافت کرد.

بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان نهم 1400

مشاوره آزمون تیزهوشان 

همانطورکه میدانیم ورود به مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه تنها از راه شرکت در آزمون امکان پذیر است. بدین ترتیب هر داوطلبی در گام اول می‌بایست نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم اقدام کند. ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به صورت اینترنتی و از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می‌گیرد. بازه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400 محدود و احتمالاً در بهمن ماه خواهد بود.

پس از اینکه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم انجام و هزینه ثبت نام نیز پرداخت شد، نوبت به آماده شدن برای آزمون می‌رسد. بهترین راهکار برای کسب امتیاز مناسب از آزمون مدارس تیزهوشان، تمرین و تکرار سؤالات استعداد تحصیلی و تقویت مهارت تست زنی است. پس از برگزاری آزمون نتایج آن مطابق با عملکرد هر داوطلب اعلام خواهد شد. افرادی که موفق به کسب پذیرش شده باشند، می‌بایست برای ثبت نام نهایی به محل مدرسه مورد نظر خود مراجعه کنند. ناگفته نماند که شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها برای واجدین شرایط امکان پذیر است. این شرایط عبارتند از:

  • داوطلبان باید مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی باشند.
  • لازم است هر یک از ثبت نام کنندگان تابعیت ایرانی داشته باشند. در غیر این صورت نیز می‌بایست شرایط مربوط به اتباع غیر ایرانی را مشمول باشند.
  • داوطلب بایستی در تمام دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی مقیاس «خیلی خوب» کسب کرده باشند. البته داشتن تنها یک نمره «خوب» در مجموع دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی منعی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی نخواهد داشت. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: