کارنامه سبز کنکور 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتشار کارنامه سبز آزمون سراسری99

در سال های گذشته، پس از گذشت یک هفته و نهایتا دو هفته از انتشار نتایج نهایی انتخاب رشته، سازمان سنجش از طریق سایت sanjesh.org  کارنامه ای با عنوان کارنامه سبز منتشر می  کرد.

طبق روال سال های گذشته و با توجه به تاریخ کنکور 99، پیش بینی می شود که نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور 99 در اوایل مهر ماه و کارنامه سبز در اواسط مهر ماه توسط سازمان سنجش منتشر شود.

البته قابل ذکر است زمان گفته شده در مطلب بالا پیش بینی می شود و به محض اعلام زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 99، مطالب سایت بروزرسانی خواهد شد  و داوطلبان می توانند با در دست داشتن مشخصات فردی نسبت به دریافت کارنامه سبز خود اقدام کنند.

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور 99

به دلیل برگزار نشدن کنکور 99، نمی توانیم کارنامه سبز 99 را دریافت کنیم اما مسیر دریافت آن مشابه با کارنامه سبز سال 98 می باشد برای یادگیری نحوه  دریافت کارنامه سبز مطابق گام های  زیر عمل کنید :

  • گام اول: مراجعه به سایت sanjesh.org و انتخاب قسمت سراسری از منوی رنگی سمت راست سایت
  • گام دوم: بخش کارنامه نهایی آزمون سال 1399  از بین تیترهایی که بر روی سایت می باشد را انتخاب کنید.
  • گام سوم: صفحه ای مقابل شماست که نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی شما دارد ،  یکی  از کادر ها را با در دست داشتن شماره پرونده و یا شماره داوطلبی کامل کنید و کارنامه سبز خود را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است اگر داوطلبی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را فراموش کرده باشد، می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مجدد دریافت کند.

جزئیات کارنامه سبز کنکور 99

در این بخش از مطلب می خواهیم به اهمییت کارنامه سبز برای برخی از داوطلبان بپردازیم :

کارنامه سبز در پنچ ستون شامل ردیف علاقه مندی ها، کد رشته محل، رتبه قبولی فرد، رتبه آخرین نفر قبول شده و نتیجه ارائه می شود. همینطور این کارنامه شامل ردیف هایی است که کاملا مطابق با فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد، در واقع کارنامه سبز کد رشته های فرم انتخاب رشته را در بر دارد.

اگر داوطلبی در رشته ای پذیرفته شده است، بدین معناست که عدد درج شده در قسمت رتبه فرد از عدد درج شده در قسمت آخرین رتبه قبولی کوچک تر و یا مساوی آن است همینطور در قسمت نتیجه کارنامه سبز کنکور 99، علامت  ( * ) درج شده می شود.

اگر داوطلبی قصد تغییر رشته و دانشگاه داشته باشد، می تواند  کد رشته های انتخابی خود را در الویت های پایین تر از رشته  ای که قبول شده  بررسی کند و اگر رتبه اش از آخرین نفر قبول شده کمتر باشد، در آن کد رشته شانس قبولی دارد و می تواند نسبت به تغییر رشته و دانشگاه خود اقدام کند.

کاربرد کارنامه سبز

داوطلبانی که به اشتباه کد رشته ای را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اتد و در آن کد رشته محل پذیرفته شده اند کارنامه سبز می تواند  آنها را نجات دهد همینطور اگر کسی در وانشگاه روزانه ای پذیرفته شده و مایل به ثبت نام در دانشگاه نیست، کارنامه سبز در رفع محرومیت از کنکور سراسری سال آینده نقش اساسی را ایفا می کند. در واقع کارنامه سبز فرصتی است که سازمان سنجش  در اختیار داوطلبانی که به دلیل بی دقتی در نحوه انتخاب رشته، خواهان بررسی اولویت های بعدی خود می باشند قرار می دهد.

در مطلب بالا به زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 99 پرداختیم و در ادامه برای راهنمایی بهتر به جزییات و نحوه ی دریافت کارنامه سبز پرداختیم. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری هستید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه سبز کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کارنامه سبز کنکور 99




:: برچسب‌ها: کارنامه سبز کنکور 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: