ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401

دانش آموزان ساکن یاسوج که علاقه مند به تحصیل در مدارس برتر تیزهوشان هستند، باید ضمن دارا بودن شرایط و معدل لازم، در آزمون ورودی این مدارس شرکت نمایند. همه مدارس تیزهوشان یاسوج همگی از طریق آزمون ورودی، دانش آموز پذیرش می کنند. برای مشاهده ثبت نام نمونه دولتی 1400 کلیک کنید.

نکته: آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و تنها دانش آموزان ممتاز که نمرات خیلی خوب دارند، مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان 1400

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم یاسوج 1400

مجری برگزاری و ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است و دانش آموزان پایه ششم که از نظر درسی در سطح مناسبی قرار دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در چند سال اخیر دستخوش تغییراتی بوده است، پیش از سال 96 سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بر اساس کتاب های درسی پایه پنجم و ششم ابتدایی طراحی می شد اما در چند سال گذشته، محتوای آزمون کاملا بر اساس هوش و استعداد تحلیلی دانش آموزان است و به همین دلیل است که نام آزمون، به آزمون سنجش هوش تغییر کرده است. برای مشاهده مقالات ثبت نام مدارس شاهد 1400 کلیک کنید.

بنابراین دانش آموزانی که علاقه مندید در آزمون سنجش هوش ششم به هفتم ثبت نام و شرکت کنید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که آزمون به صورت تست هوش است و کتاب های درسی مبنای طراحی سوالات نیستند.

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم یاسوج 1400

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز توسط مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان برگزار می شود و تنها دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه نهم، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. در سال های گذشته، آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم به دهم مشترک بود و در نتیجه دانش آموزان می توانستند با شرکت در یک آزمون مشترک، شانس خود را برای قبولی در دو مدرسه امتحان کنند. اما در سال 99، این دو آزمون به صورت مجزا برگزار شدند و شما با ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، تنها می توانید برای قبولی در مدرسه تیزهوشان اقدام کنید و مدرسه نمونه دولتی، آزمون جداگانه ای دارد که به صورت استانی است.

بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در هر دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم از اواخر بهمن ماه آغاز می شود و معمولا به دانش آموزان حدود یک هفته الی 10 روز فرصت داده می شود که با مراجعه به سامانه های hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند. برای اطلاع از تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

در سال گذشته زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان از تاریخ 26 بهمن ماه الی 3 اسفند ماه بوده است و برای سال آینده نیز پیش بینی می شود که هفته آخر بهمن ماه، لینک ثبت نام در سایت های مذکور فعال شود. به شما دانش آموزان عزیز توصیه می شود که در همان روزهای ابتدایی که سامانه برای ثبت نام فعال می شود، هر چه سریع تر ثبت نام خود را انجام دهید زیرا ممکن است در روزهای پایانی سایت به دلیل ازدحام جمعیت شلوغ شود و فرصت ثبت نام خود را از دست دهید.

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1400 – 1401

برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج ، یک دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می شود تا دانش آموزان با مطالعه این دفترچه از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام مطلع شوند. دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان برای تمام استان ها مشترک است و از طریق سایت های hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir برای هر یک از پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت جداگانه منتشر می شود. برای مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1400 – 1401

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج برای هر یک از آزمون های پایه ششم به هفتم و نهم به دهم متفاوت و به شرح زیر می باشد:

شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 

  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی
  • دانش آموزانی که فقط در یک درس از دروس پایه پنجم و ششم نمره خوب دارند و نمرات باقی دروس خیلی خوب است نیز مجاز به ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم به هفتم هستند.

شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 

  •  اشتغال به تحصیل در پایه نهم
  • کسب حداقل معدل 19 در پایه هشتم
  •  دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان برای قبولی در پایه دهم همین مدارس، لازم نیست که در آزمون ورودی شرکت کنند ولی باید حداقل معدل کل 16 درامتحانات خرداد ماه پایه نهم را به دست آورند.

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

مدارک لازم ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401

با توجه به اینکه ثبت نام ازمون مدارس تیزهوشان یاسوج به صورت اینترنتی انجام می گیرد، دانش آموزان متقاضی شرکت در این آزمون باید اطلاعات و مدارک خود را در سامانه هایی که پیش تر معرفی شد، بارگذاری نمایند تا اطلاعات آنها به عنوان شرکت کننده آزمون در سایت ثبت شود.

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام اینترنتی آزمون تیزهوشان یاسوج ، به شرح زیر می باشند :

  • تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات دانش آموزی و شناسنامه ای
  • بارگذاری فایل عکس داوطلب (دارای ابعاد استاندارد، فرمت jpg، زمینه سفید و عکس دانش آموز جدید که در یک سال اخیر گرفته شده باشد)
  • ریز نمرات سال گذشته دانش آموز (کارنامه)
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام و واریز هزینه

بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

سامانه ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401

سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به نشانی hoosh.medu.ir و سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم نیز به نشانی azmoon.medu.ir می باشد.

کلیه اخبار مربوط به ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان از جمله زمان ثبت نام، زمان برگزاری، انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام، انتشار دفترچه سوالات آزمون، دریافت کارت ورود به جلسه و … همگی از طریق سایت های معرفی شده به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و دانش آموزان یاسوج نیز برای اطلاع از هر یک از موارد فوق، باید به همین سایت ها مراجعه نمایند.

بخوانید: سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

هزینه ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401

دانش آموزانی که ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم را انجام می دهند، باید برای تایید اطلاعات خود در سایت ثبت نام هزینه ای را واریز نمایند. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی انجام می گیرد و سامانه های واریز هزینه نیز به آدرس hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir می باشند.

در سال گذشته میزان هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج در هر دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم به مبلغ 25 هزار تومان بوده است که برای سال جاری مقداری بر این مبلغ افزوده خواهد شد. زمان پرداخت هزینه نیز حدود دو هفته قبل از برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه است.

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

نحوه ثبت نام تیزهوشان

همانطور که از ابتدای مطلب چند بار اشاره شده است، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج به صورت اینترنتی انجام می گیرد و متقاضیان باید با مراجعه به سامانه ای که توسط مرکز ملی سنجش استعداد های درخشان اعلام می شود، ثبت نام خود را انجام دهند.

سایت ثبت نام ازمون سنجش هوش ششم به هفتم به نشانی hoosh.medu.ir و سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز به نشانی azmoon.medu.ir می باشد. داوطلبان برای ورود به صفحه ثبت نام سامانه های مذکور باید از کد ملی خود و همچنین رمز عبور همگامی که از مدیر مدرسه دریافت کرده اند، استفاده کنند و بدون رمز همگام، امکان ورود به سامانه را نخواهید داشت.

پس از وارد کردن اطلاعات فوق و دریافت فرم تقاضانامه ثبت نام، در قدم اول باید عکس دانش آموز را با مشخصات خواسته شده بارگذاری نمایید و سپس فرم را با اطلاعاتی مثل کد ملی دانش آموز، کد ملی والدین و … تکمیل نمایید.

در زمان تکمیل فرم حتما باید حداکثر 3 مدرسه مورد تقاضای خود را نیز تعیین نمایید و دانش آموزان پایه نهم می بایست با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضایشان، مدارس را اولویت بندی کنند.

پس از پایان مراحل تکمیل فرم ثبت نام، حتما از کد پیگیری که توسط سامانه ارائه می شود پرینت تهیه کنید و یا آن را یادداشت کنید. اگر کد پیگیری به شما ارائه نشود، در واقع ثبت نامتان ناقص است و باید مراحل را از ابتدا تکرار کنید. برای اطلاع از نحوه کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

لازم به ذکر است که شما در زمان ثبت نام نیازی نیست که هزینه پرداخت نمایید و برای واریز هزینه باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنید.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

ویرایش ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401

در نهایت لازم است به این موضوع نیز اشاره کنیم که دانش آموزانی که قصد تغییر فرم ثبت نام خود را دارند، می توانند در زمانی که تعیین می شود به سامانه ثبت نام مراجعه و فرم را ویرایش نمایند. تمام دانش آموزانی که در سایت ثبت نام کرده اند، امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند و زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400 نیز، در تاریخ های زیر است :

  • دانش آموزان تا اخرین روز در نظر گرفته شده برای ثبت نام می توانند به سایت مراجعه و فرم ثبت نام خود را ویرایش نمایند.
  • در مهلت مجددی که برای داوطلبان جا مانده از ثبت نام در نظر گرفته می شود، دانش آموزانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیز می توانند در صورت لزوم فرم ثبت نام خود را ویرایش کنند.
  • در زمان دریافت کارت ورود به جلسه اگر مغایرتی در کارت خود مشاهده کردید، باید از طریق سایت این اطلاعات اشتباه را ویرایش کنید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

پاسخ به سوالات پر تکرار

  • زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان مدارس یاسوج در چه تاریخی است ؟

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم از اواخر بهمن ماه آغاز می شود و تا هفته اول اسفند ماه ادامه دارد.

  • برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج باید به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

سایت hoosh.medu.ir برای ثبت نام ازمون تیزهوشان ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اختصاص دارد.

  • آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مدارس یاسوج حذف شده است ؟

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف نشده است و تنها شیوه برگزاری و نحوه طراحی سوالات آن تغییر یافته است. در واقع ماهیت آزمون به صورت سنجش و تست هوش می باشد.

  • دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج در چه تاریخی منتشر می شود ؟

دفترچه راهنمای ثبت نام ازمون مدارس تیزهوشان در همان اولین روز ثبت نام یعنی اواخر بهمن ماه منتشر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یاسوج 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: