آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی هوافضا 98-99
نوشته شده توسط : دانتل

رتبه و تراز قبولی مهندسی هوافضا

رشته هوافضا یکی از رشته های پرطرفدار در بین رشته های دانشگاهی است که هر ساله افراد زیادی برای تحصیل در این رشته به رقابت می پردازند. توصیه می شود برای انجام یک انتخاب رشته ی موفق و مطمئن حتما از رتبه قبولی های سال قبل اطلاع کامل و کافی کسب نمایید. چرا که در انتخاب رشته کنکور ریاضی اطلاع از رتبه ، تراز و درصد های قبولی های رشته مهندس هوافضا در کنکور سال گذشته می تواند بر انتخاب رشته ی صحیح تاثیر بسیار موثر و کار آمدی داشته باشد.

علاقمندان به رشته مهندسی هوافضا باید بدانند که جهت رسیدن به موفقیت در کنکور ریاضی و نیز قبولی در این رشته ی پر مخاطب ، تنها تکیه بر درصدها و رتبه های قبولی سال گذشته کفایت نمی کند. برای تحقق این هدف ، باید در یکسال مطالعه ی کنکوری از برنامه ریزی مطالعاتی حرفه ای و هدفمند شده جهت قبولی در این رشته استفاده کنند.  به گونه ای که مطمئن شوند برنامه ریزی ها و روش های مطالعاتی درست انتخاب شده است و نتیجه نهایی قبولی در رشته مهندس هوافضا خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت برای قبولی در رشته مهندسی هوافضا دانشگاه دولتی، میانگین درصد30 برای دروس عمومی و 15 برای دروس اختصاصی مورد نیاز است. حد نصاب درصد دروس برای قبولی در رشته مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف برابر میانگین 50 درصد اختصاصی و65 درصد عمومی می باشد.

به دلیل اهمیت این رشته و تعداد متقاضیان زیاد برای تحصیل در این رشته ی تحصیلی داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود لازم است که اطلاعات لازم را در ارتباط با رشته و دانشگاه های مورد نظر برای تحصیل بدست آورده و با آگاهی کامل انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

رتبه و تراز قبولی مهندسی هوافضا | معرفی رشته 

 رشته مهندسی هوافضا زیر شاخه مهندسی مکانیک محسوب می شود. هدف اصلی این رشته، پرورش کارشناسانی در صنایع هوایی و هلیکوپتر سازی کشور می باشد. فارغ التحصیلان این رشته کادر مورد نیاز محاسبات، تحقیقات و ساخت صنایع هواپیمایی و موشک را تأمین می کنند.

شغل مهندسی هوافضا برای افرادی که به هواپیما و فضاپیماها علاقه دارند مناسب است. مهندسین هوافضا باید در ریاضیات، فیزیک، فناوری اطلاعات و به خصوص زبان انگلیسی قوی باشند . محل کار این افراد ممکن است در دفتر کار یا در کارخانه باشد. کارهای طراحی، مدلسازی، آزمایش ها، ارزیابی و آموزش با کمک برنامه ها و نرم افزارهای شبیه ساز کامپیوتری توسط این افراد انجام می گیرد .

همچنین متخصصین این رشته با طراحی هواپیما، فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و غیره سر و کار دارند. طراحی و ساخت هلیکوپتر، هواپیمای بدون سرنشین، بدون موتور، عمود پرواز و یا جنگنده از یک طرف و ساخت پایگاه های فضایی و مسافرت در حیطه کار این افراد است. مهندسی هوافضا در ایران و سایر کشورها یکی از پیشروترین زمینه‌های پژوهشی است و بودجه‌های بسیار زیاد نظامی و غیرنظامی در این زمینه صرف می شود.

دانشگاه های دولتی روزانه پذیرنده مهندسی هوافضا

یکی از مواردی که خیلی از دانشجویان به آن توجه می کنند دانشگاه محل تحصیل است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور تعدادی از دانشگاه هایی که در رشته مهندسی هوافضا در دوره روزانه دانشجو می پذیرند را آورده ایم:

  • دانشگاهصنعتی امیر کبیر – تهران
  • دانشگاه ارومیه
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه صنعتی شریف – تهران
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهران

رتبه و تراز قبولی مهندسی هوافضا | دانشگاه سراسری

همواره در کنکور سراسری اولویت اول داوطلبان برای قبولی دانشگاه ها، دانشگاه های دولتی می باشد که رقابت برای پذیرش در این کد رشته محل ها بسیار بالاتر از سایر سهمیه های دانشگاهی است.

 در جدول زیر می توانید رتبه قبولی مهندسی هوافضا دانشگاههای دولتی را مشاهده کنید و سپس بر اساس این رتبه های قبولی مهندسی هوافضا تخمین رشته مناسبی را با توجه به رتبه خود در کنکور سراسری انجام دهید.

دانشگاه رتبه قبولی در منطقه1 رتبه قبولی در منطقه2 رتبه قبولی در منطقه 3
دانشگاه صنعتی شریف 787 439 213
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1524 826 379
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 2279 1318 641
دانشگاه  فردوسی مشهد 3300 1889 1130
دانشگاه ارومیه 12340 8052 3441

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی مهندسی هوافضا هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی هوافضا 98-99




:: برچسب‌ها: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی هوافضا 98-99 ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: