مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 برای نیمسال اول در تیرماه و برای نیمسال دوم در آذر ماه می‌باشد. هر ساله دانشگاه‌های مختلف از میان متقاضیان واجد الشرایط دانشجویانی را به صورت بدون آزمون پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی به صورت بدون کنکور در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌کنند. پذیرش در این مرحله بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد و متقاضیان صرفا با اطلاع از زمان ثبت‌نام می‌توانند مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 و مهلت تمدید آن بپردازیم.

منبع: مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

زمان ثبت نام مطابق روال سال‌های گذشته، دو بار در سال، یکبار برای ثبت نام در نیمسال اول و ورودی مهرماه و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم و ورودی بهمن ماه اعلام می‌شود.

اعلام مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود؛ بنابراین متقاضیان باید در مهلت‌های مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و از تاریخ دقیق شروع نام نویسی ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در این دانشگاهها مطلع گردند.

نیمسال تحصیلی مهلت ثبت نام 
نیمسال اول (ورودی مهر ماه)
کاردانی 31 لغایت الی7 تیر ماه
کارشناسی 14 تیر الی 21 تیرماه
نیمسال دوم ( ورودی بهمن ماه)
کاردانی اعلام نگردیده است.
کارشناسی اعلام نگردیده است.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، مهلت ثبت نام علمی کاربردی 1401 برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه با یکدیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول و دوم در دانشگاه علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی مجزا صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در هر نیمسال، در زمان‌هایی نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

 

 

مهلت ثبت نام ورودی بهمن علمی کاربردی 

داوطلبانی که از ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی مهرماه جامانده‌اند و یا قصد ورود به دانشگاه علمی‌کاربردی از نیمسال تحصیلی دوم را دارند؛ باید اقدام به ثبت نام در دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی بهمن ماه نمایند.

طی سال‌های گذشته، مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ برای نام نویسی در نیمسال تحصیلی دوم، در دهه دوم آذر ماه اعلام می‌گردید. اینگونه داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان بودند، می‌توانستند از بهمن ماه در کلاس‌های درسی خود حضور داشته باشند.

تاکنون مهلت ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی 1401 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ورودی بهمن ماه اعلام نشده‌است.

پیش بینی می‌شود که زمان ثبت نام برای نیمسال تحصیلی دوم، مشابه سال‌های گذشته در اواخر آذر و یا اوایل دی ماه باشد. به محض مشخص شدن زمان ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال تحصیلی دوم دانشگاه علمی‌کاربردی، تاریخ دقیق را در این قسمت منتشر می‌کنیم.

زمان ثبت نام ورودی مهر علمی کاربردی

مهلت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهرماه 1401 برای مقطع کاردانی تاریخ 31 لغایت الی7 تیر ماه و برای مقطع کارشناسی تاریخ 14 تیر الی 21 تیرماه اعلام شده‌است. علاقه‌مندان به نام‌نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند.

 
 

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401

بسیاری از داوطلبان که علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی‌کاربردی هستند، از ثبت‌نام در این دانشگاه در دوره‌های مهر و بهمن ماه جا می‌مانند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان، زمان ثبت‌نام در این مرحله را تمدید می‌کند. در صورتی که بازه زمانی در نظر گرفته‌شده برای تمدید زمان ثبت‌نام بدون به اتمام برسد، متقاضیان نمی‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ آن مطلع گردید. اینگونه می‌توانید بدون مشکل مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایید.

تمدید زمان ثبت نام بهمن ماه

معمولا در فرصت ثبت‌نام بدون کنکور در بهمن ماه، ظرفیت‌هایی که در نیمسال تحصیلی اول خالی مانده‌اند، توسط علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته می‌شوند.

زمان دقیق نام‌نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت، تاکنون مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود مشابه با سال‌های گذشته، این فرآیند در اواخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه باشد.

در صورت مشخص شدن محدوده زمانبندی تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که مهلت اعلام شده برای تمدید زمان ثبت‌نام، فرصتی را در اختیار داوطلبانی قرار می‌دهد که پیش‌تر مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. این دسته از داوطلبان در این بازه زمانی مجاز به مشاهده و ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی و همینطور اطلاعات ثبت‌نامی خود هستند.

 

 

تمدید زمان ثبت نام مهر ماه

زمان ثبت‌نام برای نیمسال تحصیلی اول، برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی تمدید شده‌است. جزئیات مهلت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 برای نیمسال تحصیلی اول و همینطور تمدید فرصت آن در جدول زیر آورده شده‌است:

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401
مقطع زمان ثبت نام (مهلت اولیه) تمدید مهلت
مقطع کاردانی 31 خرداد لغایت 7 تیر ماه 7 تیر لغایت 14 تیر
مقطع کارشناسی  14 تیر لغایت 21 تیرماه 21 تیر لغایت 26 تیرماه

مشاوره مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

توصیه می‌کنیم داوطلبان قبل از تکمیل مراحل نام‌نویسی خود، ابتدا دفترچه راهنما ثبت‌نام را دریافت کنند. سپس بعد از مشخص‌کردن رشته و مرکز آموزشی‌خود، مدارک لازم را آماده نمایند و در نهایت نیز مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی فقط در بازه‌های زمانی اعلام شده انجام می‌شود و به عبارتی خارج از مهلت ثبت‌ نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 امکان تکمیل فرم ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.

در صورتی که قصد دارید در ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی‌کاربردی شرکت کنید، بایستی که بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته، واجدالشرایط باشید. برای اطلاع از شرایط نام نویسی در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و همینطور لیست کد رشته محل‌های ارائه شده، باید دفترچه راهنما منتشر شده را از طریق سایت سنجش دریافت کنید.

در صورتی که در زمینه مهلت ثبت‌نام سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 از چه طریقی اعلام می شود؟

زمان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی 1401 برای ورودی بهمن ماه در چه تاریخی است؟

تاکنون مهلت ثبت نام از سوی سایت سنجش اطلاع رسانی نشده است.

آیا فرصت ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی تمدید نیز می‌شود؟

بله، مهلت ثبت نام برای چند روزی از سوی سازمان سنجش تمدید می‌گردد.

منبع: مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: