آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ؟
نوشته شده توسط : دانتل

آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد؟ رشته شناور کنکور کارشناسی ارشد در واقع مجموعه امتحانی دوم جهت شرکت در این آزمون است. علاقه‌مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، مجاز هستند، علاوه بر ثبت‌نام در یک مجموعه امتحانی اصلی، در مجموعه امتحانی دوم از میان رشته‎ های شناور نیز نام‌نویسی کنند. متقاضیان می‌توانند بر اساس نیاز شغلی و یا علاقه‌مندی‌های خود، از میان رشته های شناور که غیرهمنام با مدرک فارغ‌التحصیلی آن‌هاست، انتخاب‌رشته کنند. برخی از متقاضیان مایل هستند که فقط در یک مجموعه امتحانی شناور شرکت کنند و می‌خواهند بدانند آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد؟ این مقاله از سایت دانتل را به پاسخ این سوال اختصاص داده‌ایم.

منبع: آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ؟

آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ؟

از سوالات مهمی که برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد، این است که آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد؟ 

در واقع برخی از داوطلبان علاقه‌ای به ادامه تحصیل در رشته‌همنام با رشته‌مقطع کارشناسی خود را ندارند. قصد این دسته از داوطلبان از نام‌نویسی در کنکور کارشناسی ارشد، تغییر رشته با ثبت‌نام در یک مجموعه امتحانی‌شناور می‌باشد. 

مشکلی برای این دسته از متقاضیان وجود ندارد و می‌توانند بدون اینکه در یک مجموعه امتحانی‌اصلی که همنام با مدرک کارشناسی آن‌ها می‌باشد، فقط در رشته شناور کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. اما توجه داشته‌باشید که ثبت‌نام به طور همزمان در دو رشته امتحانی شناور امکان‌پذیر نیست.

زمان ثبت‌نام در رشته های شناور با زمان ثبت‌نام در رشته‌های‌ اصلی کنکور کارشناسی ارشد تفاوتی ندارد. در صورتی که متقاضی ثبت نام در هریک از رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد هستید، باید در زمان ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org “مراجعه کنید. مراحل ثبت نام و تکمیل فرم نام‌نویسی کنکور کارشناسی ارشد برای رشته های اصلی و شناور، به صورت آنلاین از طریق سایت سنجش انجام می‌شود.

لازم است اشاره کنیم که در هنگام ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد، حتما الزامی بر انتخاب دو مجموعه امتحانی یکی به عنوان مجموعه اصلی و دیگری به عنوان مجموعه شناور نیست. شما می‌توانید بر اساس خواسته و علاقه‌مندی خود فقط در یک مجموعه‌امتحانی‌اصلی، فقط در یک مجموعه‌امتحانی‌شناور و یا در هردو شرکت نمایید.

 

 

رشته‌ شناور چیست؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در دو گروه امتحانی هستند؛ گروه امتحانی اول در واقع مجموعه امتحانی همنام با مدرک فارغ التحصیلی داوطلبان می‌باشد. 

مجموعه امتحانی دوم، رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد است. به این معنی که متقاضیان می‌توانند علاوه بر رشته‌امتحانی اصلی که همنام با مدر ‎‌کارشناسی آنها می باشد، در یک مجموعه امتحانی دیگر تحت عنوان رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد نیز ثبت‌نام نمایند.

 

 

به هرحال فرقی نمی‌کند که داوطلبان با چه هدفی قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند؛ موضوعی که مهم است این نکته می‌باشد که داوطلبان می‌توانند در یک رشته‌همنام با رشته مقطع کارشناسی خود به عنوان مجموعه امتحانی اصلی و در یک رشته شناور از میان لیست رشته های شناور منتشر شده در دفترچه، به عنوان مجموعه امتحانی دوم، در کنکور ارشد شرکت کنند.

البته این نکته قابل ذکر است که ثبت‌نام در رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، اجباری نمی‌باشد. اما در صورتی که رشته موردعلاقه داوطلبان در میان رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، وجود داشته باشند، می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی‌های خود اقدام به انتخاب آن‌ها نمایند.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد مرتبط با رشته های اصلی و همینطور رشته های شناور، با یکدیگر تداخلی ندارد. بنابراین اگر مایل به نام‌نویسی در هر دو مجموعه امتحانی باشید، نگرانی در این مورد برایتان وجود نخواهد داشت.

توجه

متقاضیانی که رشته‌تحصیلی آن‌ها در مقطع کارشناسی، جزو 63 کد رشته محل از رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد است، نمی‌توانند آن‌ها را به عنوان رشته شناور انتخاب کنند.

در واقع رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، برای این دسته از داوطلبان، جزو رشته های اصلی می‌باشد. این دسته از متقاضیان فقط مجاز به انتخاب یک مجموعه امتحانی در کنکور کارشناسی ارشد، به عنوان مجموعه امتحانی اصلی هستند.

 

 

مشاوره آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد

سازمان سنجش آموزش کشور، رشته‌های شناور کنکور کارشناسی ارشد را به عنوان یک فرصت بسیار مناسب، در اختیار متقاضیان قرار داده‌است.

متقاضیان می‌توانند با توجه به اهداف و علاقه‌مندی‌هایی که دارند، از میان رشته های اصلی و رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، انتخاب کنند.

اگر تصمیم دارید که با شرکت در رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، تغییررشته دهید؛ توصیه می‌کنیم آینده شغلی هر یک از رشته های شناور را بررسی کنید. اینگونه می‌توانید با تغییررشته در رشته‌ای که از آینده‌کاری مناسبی برخوردار است، ادامه‌تحصیل دهید.

بنابراین توصیه می‌کنیم که متقاضیان رشته های شناور، به تجربه‌های فردی و شغلی خود توجه داشته‌باشند. در صورتی که متقاضیان بر اساس اهداف شغلی و تحصیلی که دارند، انتخاب‌رشته کنند، به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا خواهند کرد.

متقاضیانی که در هر دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور انتخاب‌رشته می‌کنند، پس از اعلام نتایج، باید یک مجموعه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

در صورتی که در زمینه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد و جاوب سوال آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ، به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد چیست؟

رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد درج می‌گردد؛ داوطلبان می‌توانند رشته های شناور را به عنوان مجموعه‌امتحانی‌دوم انتخاب کنند. 

آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد؟

بله، در صورتی که متقاضیان مایل باشند، می‌توانند فقط در رشته شناور کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.

نحوه ثبت‌نام در بهترین رشته شناور چگونه است؟

برای ثبت نام در هریک از رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان می‌توانند در زمان ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ؟





:: برچسب‌ها: آیا می توان فقط رشته شناور را انتخاب کرد ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: