زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲ در تاریخ 15 فروردین آغاز و تا 21 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به شرکت در آزمون سراسری باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری 1402 دو بار در سال برگزار خواهد شد. جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 منبع: زمان ثبت نام کنکور

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در صورتی که از داوطلبان آزمون سراسری 1402 باشید، حتما اطلاع دارید که از سال 1402 تغییرات بسیاری در این آزمون اعمال می گردد که یکی از آن ها برگزاری این آزمون دو بار در سال است. تمامی جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون سراسری از جمله زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
کنکور دی ماه ۱۴۰۲ آبان ۱۴۰۲ دی 1402 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در همان روز یا چند رو قبل از نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان قبل از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی ضوابط و شرایط به صورت کامل شرح داده شده است و در قسمت های دیگر آن نحوه ثبت‌نام قرارد داده شده است.

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه نوبت دوم ۱۴۰۲

متقاضیانی که تمایل دارند در نوبت دوم آزمون سراسری 1402 ثبت نام کنند، باید در تاریخ 15 الی 21 فروردین 1402 به سایت سنجش مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در تاریخ های اعلام شده جهت زمان ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان گرامی توصیه می شود حتما پیش از اقدام به نام نویسی در تاریخ ثبت‌نام حتما مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام کنکور دی ماه نوبت اول 1402

اولین دوره کنکور سال آینده در دی ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور دی ماه که در آبان ماه سال ۱۴۰۲ می باشد نام نویسی خود را در سایت سنجش انجام دهند. در سال گذشته تاریخ ثبت نام کنکور دی ماه در ۸ الی ۱۴ آبان ماه انجام گرفت. پیش بینی می شود امسال نیز نام نویسی در اواسط آبان ماه انجام گیرد. 

تاکنون زمات ثبت نام کنکور دی ماه ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.
 

تمدید مهلت نام نویسی

برخی از متقاضیان که علاقه مند به ثبت‌نام در آزمون سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق نام نویسی از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان‌هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید تمدید مهلت ثبت نام کنکور اعلام می نماید، در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام دهند.

تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا چهارششنبه 18 آبان ماه 1401 تمدید شد.

داوطلبانی هم که در تاریخ اعلام شده جهت ثبت‌نام آزمون سراسری مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند. می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

داوطلبان در این تاریخ تمدید مهلت می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. داوطبانی نیز که در روزهای آغازین نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۲را انجام داده اند در فرصت مجدد می توانند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات آزمون سراسری اقدام نمایند.

 

زمان ثبت نام آزمون سراسری با تاخیر

در سال های گذشته سازمان سنجش مهلت مجددی برای آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور نشده اند تعیین می کرد. با توجه به اینکه کنکور دو بار درسال در نوبت های دی ماه و تیر ماه برگزار می شود. در دوره گذشته دی ماه ۱۴۰۱ هیچگونه مهلت مجددی و ثبت نام با تاخیری انجام نگرفت.

از این رو پیش بینی می شود پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور که تا چند روز تمدید می شود هیچگونه بازه زمانی دیگری برای نام نویسی وجود نخواهد داشت. لذا توصیه می کنیم برای اطلاع از تمامی اخبار تحصیلی عضو کانال تلگرام مجموعه دانتل کو شوید تا از اخبار لحظه ای اطلاع داشته باشید.

در مهلت فرصت مجدد، داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نام نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. چنانچه در اطلاعات ورودی خود اعم از عکس داوطلبی، معدل دیپلم و سوابق تحصیلی، مدارک هویتی یا اطلاعات دیگری که وارد کرده‌اند. می توانند در این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام کرده و این اطلاعات را تصحیح نمایند.

در دوره گذشته ثبت نام با تاخیر کنکور انجام نگرفت. در صورت اعلام بازه زمانی ثبت‌نام با تاخیر در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
 

مراحل ثبت نام

نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

2️⃣ دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری 1402 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام 

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی در تاریخ ثبت نام کنکور و دریافت کد رهگیری

برای مشاهده راهنما کامل نحوه ثبت‌نام می توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون سراسری زیر را مطالعه نمایید.

 

مشاوره تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1402

داوطلبانی که در تاریخ ثبت نام کنکور و تمدید مهلت، نام نویسی خود را تکمیل کرده اند، در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات ورودی خود را ویرایش کنند. توجه داشته باشید در صورتی اطلاعات اشتباهی را وارد کند در هر مرحله ای از آزمون حذف خواهید شد و حتی در صورت پذیرش، قبولی فرد نیز لغو خواهد شد. 

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت‌نام کنکور سراسری موفق به ثبت‌نام کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت‌نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

14 آبان 1401: طبق اطلاعیه سازمان سنجش آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند. تا ۱۸ آبان ماه فرصت دارند در سایت سنجش مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

21 مرداد 1401: با توجه به تغییرات اعمال شده کنکور سراسری آزمون ۲ با در سال برگزار خواهد شد و داوطلبان در هر دو نوبت می توانند در آزمون شرکت کنند. در متن مقاله زمان ثبت نام کنکور و تاریخ برگزاری آزمون را اعلام کرده ایم.

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

کنکور سراسری 1402 در دو نوبت برگزار می گردد که جزئیات مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

آیا تاریخ ثبت نام کنکور سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت نام نویسی آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت‌نام را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام کنکور





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: