ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400

ویرایش ثبت نام تیزهوشان در بازه‌های زمانی محدودی امکان‌پذیر است. بدین ترتیب با توجه به اهمیت داشتن یک ثبت نام بدون نقص، بهتر است در صورت نیاز به ویرایش از زمان‌هایی که برای ویرایش معرفی می‌شوند، غافل نشد. به طور کلی داوطلبان در دو نوبت فرصت ویرایش اطلاعات خود را برای ثبت نام تیزهوشان خواهند داشت که در ادامه معرفی شده‌اند.

  1. ویرایش اطلاعات در بازه زمانی ثبت نام آزمون تیزهوشان: تا زمانی که هنوز مهلت نام نویسی در آزمون مدارس تیزهوشان به اتمام نرسیده است، می‌توان برای ویرایش اطلاعات اقدام کرد. ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 به طور معمول از اواخر بهمن‌ماه تا اوایل اسفندماه انجام می‌گیرد. در این نوبت می‌توان با استفاده از رمز عبور همگام مجددا وارد پرتال دانش آموزی شد و ویرایش را انجام داد. ویرایش در مهلت نام نویسی برای افرادی مناسب است که در همان روزهای ثبت نام متوجه خطاهای ثبت نام خود شده اند.
  2. ویرایش اطلاعات در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان: ممکن است گاهی داوطلبان پس از اتمام مهلت ثبت نام تیزهوشان، متوجه خطا در اطلاعات وارد شده شوند. در اینگونه شرایط بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه فرصتی برای ویرایش اطلاعات خواهد بود. لازم به ذکر است که کارت ورد به جلسه‌ای که داوطلب در زمان برگزاری آزمون به همراه دارد، باید از هرگونه اشتباه و خطایی در اطلاعات دور باشد.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400

افرادی که در آزمون ثبت نام کرده‌اند، با مراجعه به سایت مرتبط قادر به ویرایش اطلاعات خود خواهند بود. نحوه ثبت نام تیزهوشان در ادامه شرح داده شده است.

  1. مراجعه به سایت ملی پذیرش استعدادهای درخشان به آدرس hoosh.medu.ir برای دوره اول متوسطه و به آدرس azmoon.medu.ir برای دوره دوم متوسطه
  2. درج کد ملی و رمز عبور همگام در قسمت سمت راست سایت
  3. انتخاب نقش خود و نام سازمان در محل درخواستی و ورود به پرتال دانش آموزی
  4. انتخاب گزینه «ویرایش» در بخش مدیریت داشبورد اصلی
  5. دسترسی به فرم ثبت نام و اصلاح خطاهای موجود در آن
  6. ذخیره تغییرات انجام داده شده

با طی این فرایند داوطلب موفق به ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 خواهد شد. لازم به ذکر است که ویرایش باید قبل از پرداخت هزینه ثبت نام انجام گیرد. از طرفی داوطلب تنها مجاز به ویرایش اطلاعاتی مانند استان، شهرستان و اولویت‌های انتخاب مدارس است.

نکاتی در رابطه با ویرایش ثبت نام تیزهوشان

در طول ثبت نام و ویرایش آزمون مدارس تیزهوشان ممکن است ابهامات یا موانعی پیش روی داوطلبان قرار گیرد. در ادامه نکاتی ارائه شده است که می‌تواند راهنمای متقاضیان باشد.

  • یکی از مهمترین اطلاعاتی که داوطلب در فرایند ثبت نام به آن نیاز دارد، رمز عبور همگام است. رمز عبور همگام از طرف مدرسه دراختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. این رمز برای هر داوطلب به طور اختصاصی تولید می‌شود. بدین ترتیب دانش آموزان پس از دریافت این رمز بهتر است آن را مطابق میل خود تغییر دهد تا در گذر زمان آن را فراموش نکنند. طی مرحله ویرایش اطلاعات ثبت نام نیز برای ورود به سامانه رمز عبور همگام مورد نیاز خواهد بود. در صورتی که به هر دلیلی رمز عبور همگام فراموش شد، می‌توان بار دیگر به مدیریت مدرسه مراجعه و رمز جدید دریافت کرد.
  • در صورتی که طی فرایند ثبت نام اطلاعات اشتباه وارد شود و نسبت به ویرایش آن اقدامی نشود، پذیرش نهایی داوطلب به مخاطره خواهد افتاد. گرچه ممکن است داوطلب با همین شرایط در آزمون شرکت کرده و امتیاز بالایی کسب کند. اما برای ثبت نام نهایی تمام اطلاعات دانش آموزان پذیرفته شده بررسی خواهند شد. مغایرت در اطلاعات درج شده می‌تواند موقعیت ثبت نام نهایی دانش آموز پذیرفته شده را به طور کامل از بین ببرد.
  • داوطلبان باید در نظر داشته باشند که امکان تغییر و ویرایش نام، نام خانوادگی، کد ملی، نوع دبستان یا دبیرستان کنونی، نام شهرستان و استان کنونی وجود ندارد. بدین ترتیب توجه و تمرکز ویژه در مرحله ثبت نام تیزهوشان از اولویت بیشتری نسبت به مرحله ویرایش ثبت نام برخوردار است.

مراحل پذیرش در مدارس تیزهوشان

به طور کلی می‌بایست قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان از صحت اطلاعات ثبت نامی خود مطمئن شوید. بعد از ثبت نام و برای پذیرش در مدارس تیزهوشان باید مراحلی را طی کنید:

  1. شرکت در آزمون: پس از اینکه ویرایش ثبت نام تیزهوشان به اتمام رسید، داوطلب می‌تواند با خیالی آسوده در آزمون تیزهوشان شرکت کند. البته شرکت در آزمون تیزهوشان به شرط همراه داشتن کارت ورود به جلسه امکان‌پذیر است. اطلاعاتی که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده‌اند، باید واقعی و بی نقص باشند.
  2. دریافت نتیجه آزمون: پس از اینکه آزمون تیزهوشان برگزار شد، مرحله اعلام نتایج تیزهوشان فرا می‌رسد. نتایج آزمون تیزهوشان در قالب کارنامه دراختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان حدود 4 تا 6 هفته بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان به کارنامه نتایج دسترس خواهند داشت.
  3. ثبت نام نهایی تیزهوشان: ثبت نام نهایی تیزهوشان مختص افرادی است که در مرحله اعلام نتایج تیزهوشان رتبه قبولی را کسب کرده باشند. در این مرحله دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون مدارس تیزهوشان، باید ثبت نام خود را به صورت حضوری تکمیل کنند. دانش آموزانی هم که موفق به کسب پذیرش نشده باشند، بهتر است در اسرع وقت به ثبت نام در سایر مدارس بپردازند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: ویرایش اطلاعات ثبت نام تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: