آخرین رتبه و تراز قبولی رشته اتاق عمل 98-99
نوشته شده توسط : دانتل

رتبه و تراز قبولی اتاق عمل

داوطلبان برای قبولی در رشته پر طرفدار اتاق عمل  نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق و حساب شده می باشند. در راستای برنامه ریزی تحصیلی و انتخاب رشته صحیح، هر فرد  نیازمند منابع اطلاعاتی مورد اطمینان و قابل قبول می باشد. چیزی که باعث آسان شدن طی  مسیر داوطلبان در این زمینه خواهد شد استفاده از تراز و درصدهای افراد پذیرفته شده در کنکور سراسری سال قبل در این رشته می باشد. داوطلبان با استفاده از این رتبه  ها و نرم افزار تخمین رتبه و درصدهای اکتسابی خودشان قادر خواهند بود تا قبولی خود را در آزمون کنکور مورد سنجش قرار دهند. البته این مطلب که نمی‌توان فقط با اتکا بر این اطلاعات تصمیم‌گیری کرد، باید همواره مورد توجه داوطلبان قرار گیرد. زیرا اطلاعات مربوط به سال های قبل فقط قادر است یک دید کلی در مورد قبولی در رشته به فرد بدهد .

به طور کلی می توان گفت که اگر در کنکور سراسری، موفق به کسب میانگین ۳۵% دروس عمومی و ۲۵% دروس اختصاصی شوید، امید به قبولی در این رشته‌ در دانشگاه‌های سراسری دوره روزانه برایتان زیاد خواهد بود.

 

معرفی رشته اتاق عمل

رشته اتاق عمل برای کاستن حجم کار پزشکان در اتاق عمل ایجاد  شده است. برخی از وظایف یک تکنسین اتاق عمل عبارت است از:

    • کمک فنی به پزشک جراح
    • حضور در اتاق ریکاوری
    • آماده کردن اتاق عمل قبل از شروع جراحی
    • استریل کردن تجهیزات پزشکی و اتاق عمل بعد از اتمام جراحی
    • جمع آوری نمونه های آزمایشی و ارسال آن به آزمایشگاه
    • کنترل رطوبت و ایمنی اتاق

 

دانشجویان این رشته در طی دوره تحصیل خود با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل و حین و بعد از عمل می آموزند. دانش آموختگان این رشته، در تیم بهداشتی و درمانی عضو خواهند بود و به عنوان بخشی از تیم جراحی برای کمک به اجرای یک عمل جراحی با نتایج مطلوب در بخشهای اتاق عمل بیمارستان، بخش های مداخله تشخیصی-درمانی و مراکز مراقبتی سیار، ایفای نقش می‌نمایند.

برای یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی را باید مدنظر قرارداد. از جمله هر فرد دارای ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی و … مختص به خود می باشد. حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم ممکن است در برخی موارد با یکدیگر متفاوت باشند. شناخت درست شخصیت هر فرد بسیار پیچیده است و نیازمند فردی متخصص در این امرمی باشد. این رشته، معروف به رشته دقت و تمرکز است، و برای موفقیت در این رشته به این دو صفت نیاز مبرم و ضروری وجود دارد.

اگر شما هم فکر می کنید که دارای این ویژگی ها هستید، برای اطلاع از رتبه و تراز قبولی اتاق عمل ، به ادامه مطلب توجه نمائید.

 

رتبه و تراز قبولی اتاق عمل | دانشگاه های سراسری به تفکیک سهمیه مناطق

دانشگاه‌های مطرحی که در دوره روزانه اقدام به پذیرش در این رشته می‌کنند، عبارتند از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی همدان، علوم پزشکی البرز و علوم پزشکی مشهد.

 

دانشگاه چارک پایین رتبه در منطقه1 چارک پایین رتبه در منطقه2 چارک پایین رتبه در منطقه3
علوم پزشکی تهران 3380 5579 4375
علوم پزشکی البرز 5351 12780 5490
علوم پزشکی شهید بهشتی 4200 8025
علوم پزشکی مشهد 5276 12021 6182
علوم پزشکی ایران 5664 8249 5841
علوم پزشکی همدان 8592 16290 11019

 

رتبه و تراز قبولی اتاق عمل / دانشگاه آزاد

برای قبولی در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد در رشته اتاق عمل کمترین مقدار  تراز در حدود ۷۰۰۰ است. که این مقدار برای واحد‌های مختلف شهر تهران به حدود ۸۰۰۰ افزایش می‌یابد. رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه آزاد در واحد های مختلف چیزی در حدود بازه ۲۸۰۰۰ تا ۵۸۰۰۰٫ می باشد.

جالب است بدانید برای دست‌یابی به تراز ۷۰۰۰ به طور میانگین به ۱۷% در دروس عمومی و حدود ۲۰% در دروس اختصاصی نیاز است.

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی اتاق عمل هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته اتاق عمل 98-99




:: برچسب‌ها: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته اتاق عمل 98-99 ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: